〜解説〜

10月27日出題分
ご解答どうもありがとうございました。
以下は私なりの解釈です。答えは決して一つではないですので、「参考」という程度でお受け止めいただきたいと存じます。ご意見がございましたら、ぜひメールでぜひお寄せください!
なじみの無い単語を解説したヒントも合わせてご覧ください。


Seven Years in Tibet :
The Village of Happiness-34

We never saw any punishments as cruel as this. As time has gone on, the Tibetans seem to have become more lenient. I remember witnessing a public flogging, which I thought was not severe enough. The condemned persons were a monk and a nun belonging to the Reformed Buddhist Church, which enforces celibacy. The nun had cohabited with the monk and had had a child by him, which she killed when it was born. Both were denounced and put in the pillory. The guilt was publicly announced and they were condemned to a hundred lashes each. During the flogging the inhabitants begged the authorities to show mercy, offering them presents of money. This produced a reduction of the sentence, and sobs and sighs of relief were heard among the crowd of onlookers. The monk and the nun were exiled from the district and deprived of their religious status. The sympathy shown by the whole population toward them was, to our notions, almost inconceivable. The sinners received numerous presents of money and provisions, and left Kyirong with well-filled sacks to go on a pilgrimage. The reformed sect, to which these two persons belonged, is dominant in Tibet, although in our particular neighborhood there were a large number of monasteries obeying other rules. In them monks and nuns could live a family life together, and children remained in the monastery. They worked in their fields, but were never appointed to official posts, which were reserved for members of the Reformed Church.


訳:


幸福の村-34

(前節を受けて)こんな残酷な刑罰は見たことが無い。だが時が経つにつれ、チベット人は寛大になった様だ。私は公開鞭打ちを目撃したことがあるが、十分な厳しさが無かったと思う。罪人は改革仏教寺院派に属する僧侶と尼僧だ。この宗派では、結婚は認められていない。しかし、この二人は同棲し、子供まで出来た。しかも尼僧は、出産直後に子供を殺している。二人はさらし台に繋がれ、公的に有罪とされ、鞭打ち百回が言い渡された。鞭打ちの際、住民達が役人に慈悲を願い、お金を提供した。これで刑は軽減され、すすり泣きと安堵のため息が、見物人の中で聞かれた。僧侶と尼僧はこの地域から追放され、宗教的地位も剥奪された。住民全てが彼らに同情を示したが、それは我々が想像出来ないくらいのものだった。罪人はたくさんのお金と食べ物を貰い、たっぷり詰まったリュックサックを背負い、キロンから巡礼の旅に出た。この改革派は、チベットでは最も有力な宗派であるが、この辺には他の規律に従う宗派・寺院がたくさんある。中には僧侶や尼僧が家族として生き、子供達も残せるところもある。これらの子供達は、農業に従事することは出来るが、公的な役職には就けない。この職には改革派の人間が就く事になっているのだ。


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